Lokalne pozycjonowanie stron w Olsztynie: tanio i skutecznie

Pozycjonowanie stron: tanio, ale skutecznie

Minęły czasy, gdy pozycjonowanie stron internetowych stanowiło domenę tylko największych przedsiębiorstw. Dzisiaj niemal każda strona prowadzi działalność biznesową w Internecie, niemal każdej potrzebna jest strona firmowa zajmująca wysokie pozycje w wyszukiwarce Google. Nie chodzi tu oczywiście tylko o bezpośrednią sprzedaż w Internecie (choć to właśnie dla sklepów internetowych wysoka pozycja w wyszukiwarce ma największe znaczenie). Internet jest przecież dobrym i tanim narzędziem marketingu i reklamy, a także narzędziem, za pomocą którego potencjalni klienci zdobywają informacje o towarach i i usługach, których poszukują.

Tanie SEO nie zawsze jest skuteczne

Istnieje wiele agencji SEO, które oferują pozycjonowanie stron za niewielkie pieniądze. Ofert takich żadna rozsądna osoba nie powinna traktować poważnie. Działania SEO wymagają wielu godzin pracy zespołu specjalistów, są więc kosztowne. Minimalny budżet, który każda firma musi przeznaczyć na takie usługi, to około 1000 zł miesięcznie. Na cenę pozycjonowania wpływa wiele czynników, największe znaczenie ma jednak trudność fraz, na które chcemy się pozycjonować. Oczekiwanie, że przy niewielkim budżecie osiągniemy wysoką pozycję na frazy takie jak „opony”, „kredyty” czy „nieruchomości” jest oczywiście całkowicie nierealistyczne. Wysokie miejsce w Google na tego rodzaju frazy to ogromne budżety (niekiedy przekraczające miliony złotych). Sporo ciekawych informacji na ten temat znajdziemy na tej stronie: https://www.tbnet.pl/pozycjonowanie-stron/.

Główne rodzaje pozycjonowania lokalnego

Tanie pozycjonowanie wiąże się więc z prawidłowym doborem frazy. Dodanie do frazy właściwej (np. „nieruchomości”) nazwy miasta (np. „Olsztyn”) pozwoli nam uzyskać wyrażenie złożone, które o wiele łatwiej tanio wypozycjonować w Google. Podstawową techniką obniżenia kosztów usług SEO jest więc prawidłowy dobór zestawów fraz. Warto celować w interesujące frazy niszowe – takie, dla których konkurencja jest niska, ale które generują stosunkowo duży ruch. Inną techniką jest pozycjonowanie long tail, a więc tworzenie zestawów długich (a przez to rzadko wyszukiwanych), ale za to licznych wyrażeń. Inną ciekawą techniką jest korzystanie z innych niż główne wyniki wyszukiwania usług Google. Chodzi tu zwłaszcza o mapy Google oraz o wyszukiwarkę materiałów graficznych. Działania SEO są w tych obszarach wciąż stosunkowo tanie i łatwe – jednocześnie coraz więcej osób poszukuje usługodawców właśnie za pomocą mapek Google. Jeśli więc miejscem naszej działalności jest Olsztyn lub inny średni lub mały ośrodek, możemy tanio wypromować naszą firmę w Internecie właśnie za pomocą działań SEO odnoszących się do map Google.

Usługi SEO na rynkach lokalnych

Obniżenie cen usług SEO zapewni nam korzystanie z usług agencji działających w naszym regionie. Przyczyni się to także do budowy sieci powiązań biznesowych. Co więcej, wybór agencji działającej lokalnie zapewni oszczędności czasowe: umożliwia przecież łatwy i szybki, bezpośredni kontakt z jej pracownikami. Wiele dobrych, sprawdzonych agencji SEO działa w miastach średnich, takich jak Olsztyn, Kalisz czy Zielona Góra. Wiąże się to z niższymi kosztami funkcjonowania przedsiębiorstwa. Ceny w dużych agencjach Warszawy, Wrocławia czy Poznania są o wiele wyższe, nie oznacza to jednak wcale wyższej jakości obsługi klienta. 

Działające na rynku lokalnym agencje SEO lepiej znają regionalne uwarunkowania biznesowe. Łatwiej więc przeprowadzą wszelkie działania SEO nakierowane specyficznie na określone miasto lub region. Jeśli więc polem działania naszego biznesu jest Olsztyn, wybierzmy do pozycjonowania naszej strony właśnie firmę z Olsztyna.